BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pengunjung

Isnin, 4 Mei 2009

Mekap Muslimah Sejati

Jadikanlah"GHADUR BASHAR"(menundukkan pandangan)sebagai"Eye Shadow"anda,nescaya mata anda akan semakin bening dan jernih.
Oleskan"LIPSTIK KEJUJURAN" pada bibir anda, pasti anda akan kelihatan lebih manis dan menawan.
Gunakanlah"PEMERAH PIPI"anda dengan kosmetik berjenama dari rasa malu dan sopan,lantaran rasa takut kepada seksaan-Nya yang teradun dari resepi Al-Quran danAs-Sunnah.
Cucilah diri dengan"SABUN ISTIGFAR"bagi menanggalkan segala daki-2 dosa dan noda untuk menyucikan lagi zahir dan batin anda.
Tutupilah rambut anda dengan"SELENDANG ISLAMI"yang pastinya akan mengelakkan kelemumur pandangan liar mata-2 yang melihat benda yang sepatutnya tidak diperlihatkan
Hiasilah kedua tangan anda dengan"GELANG TAWADHU"dan jari-2 anda dengan"CINCIN UKHUWAH"bagi menyerlahkan lagi keayuan anda.
Sapulah wajah anda dengan"AIR WUDHU"dan InsyaAllah akan bercahaya wajah di akhirat kelak..dan pastinya ia akan menjadikan anda lebih menawan!.
Sesungguhnya dunia ini tempat persinggahan sementara bagi orang-2 yang beriman,Kaum Hawa zaman ini seakan-2 memandang KECANTIKAN LUARAN adalah segala-2nya,terkadanag langsung tidak mengira yang mana HAK DAN BATIL,.
Insafi dan sedarlah wahai kaum hawa apakah TUJUAN kita dihantar kedunia ini dan sehingga detik ini sudah kah kita TUNAIKAN tanggungjawab yang diamahkan sebagai seorang HAMBA kepada ALLAH,sebagai seorang ANAK kepada IBU dan AYAH,sebagai ISTERI kepada SUAMI,sebagai IBU kepada ANAK-2 , sebagai seorang KAKAK,ADIK dan SAHABAT kepada semua dalam ertikata yang sebenarnya?.
Segala prinsip yang termaktub dalam syariat Islam akan memulangkan impak dan kesan yang terbaik buat kita samada cepat atau lambat sahaja,kerana Allah saja yang MAHA MENGETAHUI apa yang TERBAIK buat hamba-Nya.Oleh itu marilah kita bersama-2 berMUHASABAH dan menINSAFI diri,kembali kepada FITRAH INSANI kita yang sebenarnya.Inggatlah! ALLAH itu MAHA PEMURAH lagi MAHA MENGASIHANI kepada hamba-2Nya,yakin dan bersangka baiklah dengan ALLAH Insya ALLAH akan berjaya DUNIA dan AKHIRAT.

0 ulasan: