BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pengunjung

Selasa, 23 Jun 2009

Renungan untuk semua


Yang di tunggu sudah hampir tiba, iaitu bulan yang mulia, bulan yang mengandungi seribu rahmat di dalamnya.Marilah kita renungkan sejenak, apakah persediaan yang wajib kita lakukan sebelum tibanya bulan yang mulia itu.Sudah terbayarkah hutang puasa kita yang lalu atau belum lagi. Kalau belum bayar tu, bayarlah cepat-cepat kerana masih ada waktu lagi.
Janganlah kita lalai dan lupa pula kerana itu hukumnya wajib, setiap yang wajib itu mestilah di lakukan, Janganlah kita menyalahkan takdir kerana banyak lagi rahmat yang Allah berikan untuk kita,umpamanya solat lima waktu tak perlu kita bayar balik kalau tidak sampai kiamat pun tak terbayar.
Daku sekadar mengingatkan diri ku dan sahabat-sahabat yang di kasihi sekelian bukan mengajar atau menunjuk pandai kerana saling ingat mengingati itu adalah salah satu dari sunnah Nabi S.A.W. Semuga kita semua terlepas dari azab neraka nanti.Insyaallah.Firman Allah dalam surah Ghafir ayat 7 yang bermaksud:"Hai tuhan kami!Engkau telah limpahi tiap-tiap sesuatu(dengan) rahmat dan pengetahuan. Maka ampunkanlah mereka yang bertaubat dan menurut jalanMu, dan peliharakanlah mereka dari azab neraka".

2 ulasan:

anak laut berkata...

salam....entri yang sangat menarik..

terima kasih sudi singgah di anaklaut..

sekuntum mawar berduri berkata...

salam
terimakasih...semuga Allah m'berkati apa yg kita lakukan demi k'baikkan agama dan bangsa.