BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pengunjung

Selasa, 14 Julai 2009

Selamat ulang tahun kelahiran


Selamat ulang tahun...semuga semakin matang, dewasa dan bercita-cita. Perjalanan yang baru bermula ini harus di isi dengan ketabahan dan kesabaran. Usia semakin meningkat seharusnya diiringi dengan peningkatan amalan, agar pinjaman usia tidaklah berlalu sia-sia.

Di dalam menuntut ilmu, untuk mencapai kejayaan memerlukan banyak pengorbanan terutamanya perasaan apabila berjauhan dengan keluarga oleh itu banyakkanlah bersabar dan bertawakal kepada Allah.

Jangan biarkan diri menjadi lemah dengan ujian ini sebaliknya jadikan ia satu medan tarbiah untuk kakak mengenali diri dan merasai kebesaran dan keagungan Allah swt. Insyaallah di sebalik segala ujian ini nanti pasti ada nikmat yang menanti apa yang penting sekarang, kuatkan iman, tabahkan hati menghadapi semua dugaan ini.
Doa kami semua sentiasa mengiringi pejuangan kakak di sana.Semuga kelahiran kali ini lebih bererti bagi kakak yang kini bergelar seorang siswi.

Jika kakak bersedih pandanglah ke langit, ingatlah Allah masih ada...
Jika kakak keresahan, renungilah kedasar hati, yakinlah Allah mencipta hati...
Jika kakak berputus asa, lihatlah sungai yg mengalir walau dihalang batuan keras ia tetap mengalir jua...
Jika kakak rasa tersisih, lihatlah purnama di malam sepi, yakinlah Allah tidak akan membiarkan kita sendirian...
Ingatlah barang siapa yang menempuh satu jalan untuk mencari ilmu, maka Allah akan mempermudahkan baginya jalan ke syurga.

1 ulasan:

kura2 berkata...

miss u laa iza..jga dri elok2 naa..huhuhu...