BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pengunjung

Isnin, 7 September 2009

KEMANISAN YANG DI CARI

Ramadhan sudah hampir melabuhkan tirainya,marilah kita bermuhasabahkan diri , sudahkah kita mengecapi nikmatnya kemanisan di dalam beramal ibadat atau masih belum di temuinya?.

Wahai sahabat-sahabat sekelian marilah kita rebut peluang yang hanya datang sekali dalam setahun ini kerana sesungguhnya banyak keistimewaan yang Allah swt kurniakan di dalam bulan Ramadhan ini, antaranya:
Ramadhan penghulu segala bulan, padanya semua pintu syurga dibuka, semua pintu neraka ditutup, semua syaitan diikat dan dibelenggu, amal soleh dilipat gandakan ganjarannya, bulan yang penuh berkat, rahmat, dan maghfirah, pembebasan dari api neraka, bulan Al-Quran, Lailatul Qadr dan lain-lain.
Ingatlah, peluang keemasan ini belum tentu dapat kita temui pada tahun yang akan datang kerana hidup dan mati kita hanya Allah swt yang mengetahuinya.

Masih belum terlambat untuk kita memperbanyakkan amal ibadat kerana masih ada sepuluh terakhir didalam bulan Ramadhan kali ini. Sepuluh akhir bulan Ramadhan merupakan hari yang paling istimewa dalam setahun kerana pada masa itulah diharapkan " Lailatul Al Qadr " akan muncul. Ganjaran yang dijanjikan oleh Allah swt sangat besar kalau seseorang menemui malam tersebut iaitu lebih baik dari beribadat 1000 bulan.

Semuga Ramadhan kali ini lebih banyak amal ibadat yang dapat kita sempurnakan seiring dengan peningkatan usia.


0 ulasan: